Kopiowanie i przenoszenie plików w systemie Windows

Kopiowanie i przenoszenie plików to podstawowe operacje, które użytkownicy systemu Windows wykonują niemal codziennie. Te pozornie proste czynności są fundamentem zarządzania danymi i efektywnej pracy z komputerem. W systemie Windows istnieje kilka metod kopiowania i przenoszenia plików, w tym przeciąganie i upuszczanie, użycie menu kontekstowego oraz skróty klawiszowe.

Przenoszenie

Przeciąganie i upuszczanie to intuicyjna metoda, która pozwala na szybkie przenoszenie plików między folderami za pomocą myszy. Najprościej to zrobić otwierając dwa foldery i klikając lewym przyciskiem myszy na wybrany plik, a następnie przeciągając go do nowej lokalizacji i upuszczając.

W ten sposób przeniesiemy pliki z folderu A do folderu B. Oznacza to, że dany plik znajduje się wyłącznie w folderze B.

Kopiowanie

Kopiowanie oznacza proces, że dany plik pozostanie w dwóch folderach A i B. Aby skopiować plik, wystarczy przytrzymać klawisz Ctrl i przeciągnąć plik z folderu A do folderu podczas przeciągania.

Jak to wygląda w praktyce?

Kopiowanie plików w systemie Windows odbywa się za pomocą schowka systemowego.

1. Aby skopiować plik należy otworzyć folder, następnie zaznaczyć ikonę tego pliku prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać opcję Kopiuj.

2. Należy otworzyć folder, w którym chcemy zapisać kopie pliku, kliknąć prawym przyciskiem myszy i w pustym obszarze okna i z menu wybrać opcję Wklej.

3. Aby przenieść plik do innego folderu należy zaznaczyć ikonę pliku prawym przyciskiem myszy i wybrać polecenie Wytnij.

4. Dopóki nie wybierze się opcji Wklej ikona zaznaczonego pliku będzie bledsza. Aby wkleić w nowym folderze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy w pustym obszarze i wybrać Wklej.

Przewijanie do góry